Hoe gaat het?! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Raoul Lemmen - WaarBenJij.nu Hoe gaat het?! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Raoul Lemmen - WaarBenJij.nu

Hoe gaat het?!

Blijf op de hoogte en volg Raoul

17 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hoe gaat het met je? Heb je leuke mensen ontmoet? Is het werk leuk? Hoe smaakt de whisky? Zo maar wat vragen die je van het thuisfront te horen krijgt wanneer je naar een willekeurig land als Schotland verhuist voor werk. Om gelijk maar antwoord te geven. Goed, ja, ja, lekker. Het blijft gewoon lastig om in een nieuwe omgeving ook nieuwe mensen te leren kennen, maar het scheelt enorm dat Schotland een land vol leuke mensen is en dat ik werk doe waar ook nog wat leuke mensen vanuit Nederland naar Glasgow toe zijn gekomen. Hoef ik ten minste niet de hele dag Engels aan te horen. Of wat daar voor door moet gaan hier. En ow ja, bevalt het appartement? Die hadden we ook nog. Die zou ik zonder meer met ja willen beantwoorden, hoewel het een optelsom is van verschillende factoren. Laten we ze eens onder elkaar zetten.

Ruimte ++ Het appartement is ruim voldoende voor zelfs twee personen. Het nadeel is dat er dan ook voor tweeën opgeruimd moet worden (te meer daar ik zo onopgeruimd ben dat ik voor twee personen rotzooi maak)

Huur + 420 pond voor zo’n appartement (goed gas en elektriciteit alsmede gemeentebelastingen moeten er nog bijgezet worden) is gewoon aan de lage kant, zelfs al zit je wat verder buiten het centrum. Kom ik bij het volgende punt.

Locatie +/- Ik moet een uur lopen naar het centrum, maar ja er gaan bussen, ik woon aan een grote weg die niet 100% is voor de nachtrust, maar ja er zijn oordopjes, ik moet minimaal 15 minuten lopen naar de winkel (en de spullen dan bergop terug sjouwen) en daarnaast is het een redelijk saai gebied. Wat dat betreft schijnt de westkant gezelliger te zijn met ook een iets meer bruisend sociaal leven. En ook duurdere huizen. Nogmaals we kunnen niet alles hebben.

Landlords ++++++++++++++++++++++++++ Sowieso, landlords klinkt stukken mooier dan huisbazen, maar het echtpaar waar ik hier van huur is echt zo ontzettend aardig. Ik heb van uit het niks diverse spullen van hun gekregen, ze hebben mijn licht al gerepareerd, ik kan ze overal voor vragen en ze doen nog alsof het normaal is ook. Ik wou eigenlijk met oud jaar als mijn ouders weer langs komen voor ze koken, maar net die periode zijn ze weg naar familie. Of ik iets met Kerstmis te doen had. Nee niet echt. Wil je dan bij ons Kerst komen vieren? Ow wat houdt dan? Nou ja gewoon op z’n Schots dus niet te veel maar gewoon met kalkoen, whisky, hapjes, spelletjes, etc. etc. Wauw! Zo’n lief aanbod! Nu vraag ik me alleen af wat ik kan regelen voor hun. Zelf een paar hapjes klaar maken? Wat cadeautjes? Ik weet dat ze twee kinderen hebben van (ik geloof) rond de drie jaar, maar ik weet eigenlijk niet eens of het meisjes of jongens (of een mix dat kan ook) zijn. Tips zijn dus van harte welkom.

Wat ik maar wil zeggen. En ik weet dat ze dit niet lezen maar toch, ik heb het maar wat getroffen met zulke schatten van mensen. Op deze wijze voelt het echt alsof je in een warm bad terecht komt.

Bijgaand nog een foto die ik vorige week genomen heb tegen een uur of 4 ’s middags. Ik blijf erbij, de Schotse lucht is de mooiste die er is. Behalve wanneer er regen uit komt wat gelukkig bijna nooit voor komt. Of wanneer het donker is, maar ook dat is maar een dikke twee derde van de dag het geval. Het zijn nu echt de donkere dagen. Aangezien ik op kantoor ook al niet heel veel zonlicht binnen krijg tussen andere hoge gebouwen voelt het even naar buiten gaan in de pauze zo ongeveer als de enige mogelijkheid tot opname van zonlicht doordeweeks. Het is dan maar goed dat ik nog wat extra vrije dagen heb opgenomen zo aan het einde van het jaar.

  • 20 December 2012 - 12:16

    Coen:

    Mooie foto Raoul!
    Leuk om weer een nieuwe update te lezen.

    Welk telefoonnummer moet ik trouwens bellen als ik jou aan de lijn wil krijgen op je werk? ;-)

  • 21 December 2012 - 19:59

    Carla:

    Hoi Raoul,

    Wens je fijne kerstdagen op z'n Schots! En natuurlijk een gezellige jaarwisseling én een mooi begin van 2013, samen met je ouders.

    Blijf vooral schrijven op deze site! Ik lees je stukjes steeds met plezier.

  • 21 December 2012 - 21:22

    Raoul Lemmen:

    Hoi Carla leuk dat je de verslagen waardeert! Jij ook fijne kerstdagen en een fijne jaarwisseling. Geldt ook voor de rest die dit nog leest. Ik zag dat ik het niet als zodanig in mijn verslag op had genomen.

    Coeno, tof dat je reageert. Om ons te kunnen bellen moet je eerst voor Ernst & Young gaan werken ben ik bang. Maar je kunt ons altijd bezoeken. 70 Wellington street. Om de hoek van het centraal station, dus dat kan niet missen.

  • 29 December 2012 - 00:21

    Ward:

    Hoi Raoul,

    Altijd leuk om je updates te lezen. Eén brandende vraag is echter nog niet beantwoord: hoe was het concert van The Maccabees en The Black Keys?

    Anyway, alvast ne gooie roetsj!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raoul

Op naar Schotland voor werk, plezier en... who knows?

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 12485

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 28 Augustus 2013

Schotland

Landen bezocht: